Gry

Gry są dostępne od autorów na otwartej licencji Creative Commons: BY-CC-SA. Użytkowanie na własne ryzyko. Osoby związane z Psychogrą nie ponoszą odpowiedzialności za źródło i działanie dostępnego na tej stronie oprogramowania.

Gry powstały podczas dwudniowego Game Jam’u, co oznacza, że nie są kompletne. Mając to na uwadze można się z nami kontaktować i wysyłać sugestie.


Łączanka

Autorzy: Kasia „Profiler” Niżałowska, Łukasz „Compiler” Burdka, Jacek „Debugger” Małyszek, Krzysztof „Syntax Error” Tracz

Łączanka to gra dla opiekuna i jednej lub dwóch osób, złożona z dwóch modułów – skojarzeń i pinballa. Obydwa moduły gry są wyświetlane na drugim ekranie – zewnętrznym monitorze lub projektorze. Dodatkowo na głównym monitorze (np. na laptopie) pojawia się panel kontrolny dla opiekuna.

W module skojarzeń gra wyświetla siatkę 3×3 ikon, z których gracze muszą wybrać te, które tworzą rozwiązanie. W zależności od wybranego poziomu trudności, rozwiązaniem mogą być dwie lub trzy ikony, identyczne lub tylko podobne (z tej samej kategorii). Rozwiązanie zaznacza się stając na odpowiednich polach maty tanecznej podłączonej do komputera.

W czasie działania aplikacji opiekun może zmieniać ustawienia gry w panelu kontrolnym na komputerze.

Rozwiązanie odpowiedniej ilości łamigłówek daje nagrodę w postaci uruchomienia drugiego modułu aplikacji – trybu pinball. W tym trybie gracze mogą bawić się mechanizmami aktywowanymi przez kulki pinballa; mata taneczna służy do sterowania łopatkami. Po czasie określonym w panelu kontrolnym pinball wyłącza się i gra wraca do trybu łamigłówek.

Instrukcja

  1. Podłącz matę do komputera.
  2. Podłącz projektor lub drugi monitor do komputera.
  3. Uruchom grę.
  4. Na głównym ekranie pojawia się panel kontrolny dla opiekuna, a na drugim ekranie pojawia się gra dla dzieci.
  5. Na panelu można wybrać ustawienia rozgrywki:
    • Poziom: wybierz rodzaj łamigłówek (ilość graczy, identyczne vs podobne ikonki, ilość ikonek w rozwiązaniu, itp.);
    • Flipper Włączony: wybierz czy ma się uruchamiać tryb flippera – jeśli odznaczysz tą opcję, gra pozostanie cały czas w trybie łamigłówek;
    • ilość łamigłówek, które trzeba rozwiązać, żeby włączył się flipper;
    • czas po jakim flipper wróci do trybu łamigłówek;
    • Podpowiedzi: możesz wyłączyć podświetlanie popranych odpowiedzi w łamigłówkach na zielono i błędnych na czerwono (wyłączenie utrudnia rozgrywkę);
    • Reset flippera: pozwala zresetować kulki we flipperze na wypadek gdyby gdzieś się zacięły.
  6. Po wybraniu ustawień, naciśnij Start.

Ściągnij

Pobierz “Łączanka [system Windows]” Laczanka-0.0.5.zip – Pobrano 234 razy – 46 MB

Pobierz “Łączanka [system Mac OS X]” Laczanka-0.0.5-mac.zip – Pobrano 199 razy – 50 MB

Pobierz “Łączanka [projekt źródłowy]” Laczanka-0.0.5-src.zip – Pobrano 248 razy – 86 MB


Zagadkowy ogród

Autorzy: Justyna Komorowska, Kamil Maślanka, Ewa Wojnar, Łukasz Zieniewiecz

Zagadkowy ogród – gra przygodowo logiczna w której eksplorujesz magiczny ogród i rozwiązujesz zagadki logiczne.

Opisy zagadek:

Dźwięki zwierząt:
Odsłuchaj odgłosów zwierząt i przeciągnij właściwy kafelek z dźwiękiem na postać.

Grupowanie:
Przeciąπgnij właściwy przedmiot na koszyczek zgodnie z narysowanym pikotgramem.

Szlaczki:
Narysuj szlaczek wzdłóż zaznaczonej linii.

Memory:
Dopasuj dwa takie same dźwięki.

W paczce zip, w folderze build, znajduje się plik game1.exe, który wystarczy do uruchomienia gry. Po dwukrotnym kliknięciu wyświetli się okno w którym można wybrać rozdzielczość i jakość grafiki. Nie trzeba w nim nic zmieniać, można od razu kliknąć “Graj”(lub “Play”).

Instrukcja

Rozpakuj archiwum zip i uruchom plik wykonywalny (exe) znajdujący się w rozpakowanym folderze gry. Po uruchomieniu wyświetli się okno w którym można wybrać rozdzielczość i jakość grafiki. Nie trzeba w nim nic zmieniać, można od razu kliknąć “Graj” (lub “Play”).

Ściagnij

Pobierz “Zagadkowy ogród [system Windows]” Zagadkowy_ogrod-0.0.2.zip – Pobrano 239 razy – 21 MB

Pobierz “Zagadkowy ogród [system Mac OS X]” Zagadkowy_ogrod-0.0.2-mac.zip – Pobrano 204 razy – 24 MB

Pobierz “Zagadkowy ogród [projekt źródłowy]” Zagadkowy_ogrod-0.0.2-src.zip – Pobrano 236 razy – 454 MB


Detektyw Słoń

Autorzy: Łukasz Stryjek, Jakub Misztal, Karolina Stryjek, Jakub Stankiewicz, Łukasz Modliński

Gra “Detektyw Słoń” pozwala dziecku zostać poszukiwaczem kolorów razem z Detektywem Słoniem. W trakcie zabawy zadaniem dziecka będzie odnalezienie wskazanych przez Detektywa Słonia kolorów wśród rzeczy które je otaczają.

Jak grać?

  • Gra losuje dla gracza kolor jaki należy odnaleźć i sfotografować.
  • Po wylosowaniu koloru i uaktywnieniu aparatu w smartphonie/tablecie dziecko może wybrać się na poszukiwanie zdjęcia na którym znajdzie się wylosowany kolor.
    • Im więcej wybranego koloru na zdjęciu tym lepiej. Można poinstruować dziecko aby wykonywało zdjęcie wybranego koloru z bliska i z lampą (dla najlepszych efektów).
  • Po sfotografowaniu wybranego koloru, gracz nagradzany jest gwiazdkami/tekstem w zależności od tego jak dobrze poradził sobie ze sfotografowaniem wybranego koloru.
  • W tym momencie dziecko może zdecydować czy chce powtórzyć próbę i ewentualnie zdobyć lepszy wynik lub wylosować nowy kolor do poszukiwań.

Możliwe sposoby zabawy:

  1. Opiekun może nie dawać żadnych dodatkowych intrukcji i pozwolić dziecku szukać bez ograniczeń.
  2. Opiekun może przedstawić dziecku dodatkowe zasady co do odnajdywania koloru, zasadami takimi mogą być:
    1. szukanie kolorów tylko wśród osób
    2. szukanie kolorów tylko wśród przedmiotów
    3. szukanie kolorów tylko na zewnątrz przedszkoda lub tylko wewnątrz
  3. Opiekun może zaprosić do zabawy dwie osoby. Jedna zamyka oczy i obsługuje urządzenie z grą, druga osoba ma za zasadnie tak naprowadzić osobę z zasłoniętymi oczami aby sfotografowała odpowiedni kolor (jak w klasycznej grze “ciepło / zimno”).

Instrukcja

  1. Uruchamiamy grę z ikonki aplikacji.
  2. Na ekranie pojawia się kolor jaki należy odnaleźć i sfotografować.
  3. Wykonujemy zdjęcie korzystając z przycisku “Zrób zdjęcie z ikonką aparatu”
  4. Gra zwraca informację jak bardzo kolor pasuje.
  5. Zabawę można powtórzyć z tym samym kolorem (przycisk po prawej stronie “jeszcze raz”) lub przejść do kolejnego koloru niezależnie od wyniku gwiazdkowego.
  6. W obu przypadkach wracamy do pierwszego ekraniu.
  7. Im więcej gwiazdek tym zadanie zostało wykonane lepiej.
  8. Jeśli poszło nam słabo i wybraliśmy opcję “jeszcze raz ten sam kolor” to kolejne zdjęcie ma większą tolerancję na odchylenia od koloru – zatem jest łatwiej!

Ściągnij

Pobierz “Detektyw Słoń [system Android]” detektyw_slon-0.0.1.apk – Pobrano 207 razy – 7 MB

Pobierz “Detektyw Słoń [projekt źródłowy]” detektyw_slon-src-0.0.1.zip – Pobrano 231 razy – 37 MB


ZaSłoń

Autorzy: Łukasz Stryjek, Jakub Misztal, Karolina Stryjek, Jakub Stankiewicz, Łukasz Modliński

ZaSłoń to gra / zabawa w której dziecko wraz z opiekunem wchodzą w interakcje oparte o zabawę aparatem w smartphonie czy tablecie.

Funkcje gry:

  • Aplikacja jako zabawka pozwala wykonać zdjęcie i wczytać je w grze.
  • Umożliwia również wybór koloru używanego do rysowania palcem po ekranie/zdjęciu.
  • Udostępniony jest również przycisk blokowania ekranu dzięki któremu można zapobiec przypadkowej edycji zdjęcia/kolorów na zdjęciu podczas zabawy z dzieckiem.

Możliwe scenariusze zabawy:

  1. Po zrobieniu zdjęcia opiekun może zamalować/zasłonić wybranymi kolorami niektóre elementy zdjęcia po czym przekazując urządzenie dziecku, poprosić o wskazanie z pamięci lub porównując rzeczywistość jakie elementy na ekranie zostały zamalowane (co znajduje się pod danym kolorem).
  2. Opiekun może zrobić zdjęcie wybranej przestrzeni np. regał z zabawkami i zamalować wybrane elementy a dziecko musi je odnaleźć w rzeczywistości i przynieść z półki.
  3. Cała grupa dzieci robi zdjęcie wybranemu elementowi przestrzeni i domalowywać konkretne elementy zgodnie z poleceniem opiekuna. Np. zdjęcie stołu i dzieci malują kwiatek na stole.
  4. Alternatywnym rodzajem zastosowania aplikacji może być wykonanie zdjęcia innej osobie po czym udostępnienie jej dziecku, pozwalając z wykorzystaniem dostępnym kolorów domalować osobie na zdjęciu zabawne elementy.
  5. Dziecko i opiekuj mogą się zmianieniać rolami lub w ramach nagrody dziecko może po prostu pomalować.

I wiele innych!

Instrukcja

  1. Uruchamiamy grę z ikonki aplikacji.
  2. Wykonujemy zdjęcie korzystając z przycisku “Zrób zdjęcie z ikonką aparatu”
  3. Dowolnie modyfikujemy zdjęcie, można zmieniać kolor wybierając go z palety kolorów.
  4. W dowolnym momencie można także wymazać malunki ze zdjęcia.
  5. Po zamalowaniu elementów kilkamy kłódkę – co powoduje blokadę ekranu – dziecko nie będzie mogło malować po ekranie i będzie mogło swobodnie trzymać telefon/tablet.
  6. Rozpoczyna się zabawa, opowiadanie, porównywanie.
  7. W dowolnym momencie można ekran odblokować i wrócić do malowania. Ekran odblokowywujemy poprzez długi poziomy gest palcem na dole ekranu.
  8. Jeśli chcemy robimy nowe zdjecie i rozpoczynamy zabawę od nowa.

Ściągnij

Pobierz “ZaSłoń [System Android]”Google Play

Pobierz “ZaSłoń [system Android]” zaslon-0.0.2.apk – Pobrano 227 razy – 3 MB

Pobierz “ZaSłoń [projekt źródłowy]” zaslon-src-0.0.2.zip – Pobrano 232 razy – 2 MB


Miś Zdziś

Autorzy: Maciej ‚mantis’ Kozłowski, Patryk ‚Huginn’ Woźnicki, Marta ‚Mart’ Głowacka, Piotr ‚Zombie’ Chodun, Mateusz ‚Baśka’ Bach

Sympatyczny misiu Zdzisiu razem z Tobą będzie przemierzał świat. Po drodze napotka różne problemy, zagadki i zabawy angażujące różne zmysły (słuchu, wzroku, mowy). Spróbuj pomóc misiowi we wszystkich przeciwnościach losu. Podczas gry zmieniają się pory roku.

Instrukcja

Poruszanie – kontroler (dla terapeuty) i myszka (dla dziecka). Terapeuta nie bierze czynnego udziału w grze, jedynie może zwrócić uwagę dziecka na dany element.

Ściągnij

Pobierz “Miś Zdziś [system Windows]” Mis_Zdzis-0.0.1.zip – Pobrano 227 razy – 26 MB

Pobierz “Miś Zdziś [projekt źródłowy]” Mis_Zdzis-src-0.0.1.zip – Pobrano 233 razy – 98 MB