Gry

Gry są dostępne od autorów na otwartej licencji Creative Commons: BY-CC-SA. Użytkowanie na własne ryzyko. Osoby związane z Psychogrą nie ponoszą odpowiedzialności za źródło i działanie dostępnego na tej stronie oprogramowania.

Gry powstały podczas dwudniowego Game Jam’u, co oznacza, że nie są kompletne. Mając to na uwadze można się z nami kontaktować i wysyłać sugestie.


mc kwadrat

Autorzy: Łukasz Rdzanek, Marta Głowacka, Piotr Ruszkowski, Michał Winkler

Interaktywna gra na tablety i komputery dla osób z autyzmem. Gra nawiązuje do idei budowania z kwadratów – cegiełek, klocków (stąd nazwa mc kwadrat). Polega na przeciąganiu elementów tak, aby ułożyć je w kolejności, dobrać do odpowiedniej sytuacji (emotikony do zdjęcia), dopasowywać kształtów, ćwiczyć refleks.

Instrukcja

Wystarczy mysz – przy każdym zadaniu znajduje się krótkie polecenie, co należy zrobić (najczęściej coś kliknąć, przeciągnąć). Gdy poprawnie wykonamy zadanie, odczekujemy chwilę, by przekonać się, że zostało poprawnie wykonane. Unikamy w ten sposób bezmyślnej metody prób i błędów.

Ściągnij

Pobierz “mc kwadrat [System Windows]” mc-kwadrat-v0.0.1.zip – Pobrano 540 razy – 17 MB


Czary Mary

Autorzy: Łukasz Gołębiowski, Przemysław Bartosik, Marek Ciemski, Krzysztof Kucharczyk, Michał Mizera

Czary Mary to gra przeznaczona do użytku samodzielnego. Gracz wciela się w rolę młodego czarodzieja, który pod czujnym okiem mistrza uczy się rzucać zaklęcia.

Rozgrywka polega na rysowaniu odpowiednich symboli przy pomocy myszki (wersja komputerowa) lub palca (wersja na urządzenia z ekranem dotykowym – nie gotowa). Program rozpoznaje czy narysowany symbol jest poprawny i pozwala na rzucenie zaklęcia. Narysowany symbol nie musi być identyczny do wzorca, program ocenia podobieństwo i akceptuje symbole o pewnym odchyle i różnym rozmiarze.

Za poprawne wykonanie rysunku gracz jest nagradzany efektem rzuconego zaklęcia, takim jak przyzwanie królika. Efekty rzuconych zaklęć pełnią także rolę dystraktorów, które pozostają na ekranie.

Instrukcja

W menu gry znajduje się przycisk „PORADY” który pozwala na usłyszenie porad dotyczących gry.
Gramy poprzez rysowanie na ekranie (wciśnięcie lewego przycisku myszy i przesunięcie jej) symbolów podanych przez program.

Ściągnij

Pobierz “Czary Mary [System Windows]” plac-zabaw-v0.0.1.zip – Pobrano 509 razy – 61 MB


Dzień Przedszkolaka

Autorzy: Hela Stiasny, Jano Wasako

Nasza gra przedstawia sytuacje, z którymi dziecko mierzy się każdego dnia. W grze ubieramy się, przechodzimy przez jezdnię, musimy zachować się uprzejmie oraz bawić się z innymi dziećmi! W nagrodę możemy zbudować własny kulodrom!

Dodatkowo z każdym dobrze wykonanym zadaniem na ekranie wyświetlane są gwiezdne fajerwerki mające wspomagać rozróżnianie dobrych zachowań od złych. W naszej grze staramy się również pobudzić wyobraźnię dzieci proponując nieco inny rodzaj ilustracji niż to się przyjęło w publikacjach dla najmłodszych.

Interfejs gry jest przystępny, należy wybrać jedną z dwóch odpowiedzi. W przypadku ubierania się czy kulodromu, elementy na ekranie są ruchome, należy przeciągnąć je myszką w wybrane przez siebie miejsce.

Ściągnij

Pobierz “Dzień Przedszkolaka [System Windows]” dzien-przedszkolaka-v0.0.1.zip – Pobrano 504 razy – 22 MB


Plac Zabaw

Autorzy: Richard Wellum, Rafał Łukasik

Narzędzie dla terapeutów i opiekunów do tworzenia małych gier dla dzieci ze spektrum autyzmu. Większość dostępnych opcji naśladuje tradycyjne gry z użycie obrazków z opisami.

Dostępne szablony gier:
* Znajdź element niepasujący do reszty (z innej kategorii/folderu);
* Znajdź element pochodzący z danej kategorii;
* Znajdź obrazek pasujący do opisu;
* Wskaż poprawną odpowiedź na pytanie: Co jest na obrazku?

Przy pomocy „Placu zabaw” terapeuta może stworzyć grę odpowiednią dla danego dziecka. Program generuje gry z danych dostarczonych przez terapeutę w formie katalogów z plikami obrazków z odpowiednimi opisami. Aplikacja umożliwia bardzo łatwe tworzenie gier ponieważ wystarczy, że potrzebne pliki są poukładane w katalogach odpowiadających różnym kategoriom.

Przykładowe zastosowania:
* Rozpoznawanie obiektów należących do danej kategorii,
* Eliminacja obrazków różniących się od pozostałych,
* Tworzenie spersonalizowanych gier,
* Tworzenie gier o zróżnicowanym stopniu trudności,
* Dopasowywanie onomatopei do obiektów na rysunkach,
* Rozpoznawanie scen przedstawionych na obrazku,
* Inne, ograniczone wyobraźnią opiekuna…

Instrukcja

– po uruchomieniu programu z pliku EXE wskaż katalog zawierający katalogi z różnymi kategoriami obrazków,
– Do wybory są dwa ustawienia kolorów wygenerowanych gier: kolory neutralne (biały i szary) lub różne, żywe kolory.
– gry są automatycznie generowane na podstawie dostarczonych danych
– poszczególne szablony gier:
* Gra o Kwiat – eliminacja elementu nie pasującego do reszty.
Szablon generuje zestaw obrazków, z których jeden pochodzi z innej kategorii (folderu) niż pozostałe,
* Gra o Drzewo – Znajdź obrazek z danej kategorii,
* Gra o Zimę – znajdź obrazek pasujący do opisu,
* Gra o Dom – znajdź opis pasujący do obrazka,
* Gra o Tron – znajdź opis pasujący do obrazka; opisy mogą być dłuższe oraz czytane przez syntezator mowy.

Struktura danych dostarczanych przez terapeutę:
* dane to pliki obrazków w odpowiednich folderach, np.: katalog „Tomek” – zawiera dane spersonalizowane pod kątem danego dziecka (przynajmniej dwie kategorie)
– katalog „Emocje” – kategoria obrazków wewnątrz tego katalogu.
* Obraz1 z odpowiadającą nazwą pliku, np.: „radość.jpg”,
* Obraz2, np.: „smutek.jpg”,
– katalog „Zwierzęta”:
* Obraz3, np.: „kot.jpg”,
* Obraz4, np.: „pies.jpg”
By używać danych odpowiednich dla Tomka należy wskazać na folder „Tomek” i rozpocząć grę.

Po kliknięciu teksty umieszczone w szablonach gier są czytane przez
syntezator mowy.

Ściągnij

Pobierz “Plac Zabaw [System Windows]” plac-zabaw-v0.0.1.zip – Pobrano 506 razy – 61 MB


Przyjazne Gotowanie

Autorzy: Marcel, Kamil, Łukasz, Jakub

Gra polega na tym, że gracz wciela się w rolę kucharza.
Jako kucharz gracz w ramach rozgrywki podejmuje wyzwanie przygotowania jednego z przepisów dostępnych w grze (każdy przepis to osobny poziom w grze).
Przygotowanie przepisu polega na przeciąganiu (w odpowiedniej kolejności i odpowiednich odstępach czasu!) składników do garnka.
Po wrzuceniu odpowiednich składników gracz z sukcesem kończy poziom.
W grze istnieją w tej chwili dwa poziomy trudności:
> 1 gwiazdka – oznacza, że nie ważna jest kolejność a jedynie wrzucenie wszystkich składników
> 2 gwiazdki – oznacza, że ważna jest również kolejność składników przepisu
> 3 gwiazdki – oznacza, że gracz ma na stole więcej składników niż wymaga przepis i musi odróżnić te które są potrzebne od tych których nie musi użyć.

Instrukcja

Należy ściągnąć plik na tablet i zainstalować według procedury dla danego urządzenia.

Ściągnij

Pobierz “Przyjazne Gotowanie [System Android]” przyjazne-gotowanie-v0.0.1.apk – Pobrano 462 razy – 13 MB